Veelgestelde vragen
Frequently Asked Questions (FAQ)
Hier vindt u enkele antwoorden op vaak gestelde vragen. Steeds wanneer er in de toelichting sprake is van uwdomeinnaam.nl, dient u hiervoor uiteraard uw eigen domeinnaam in te vullen.
{slide=Hoe maak ik een FTP-verbinding met mijn domein?}
Om via FTP bestanden naar uw domein te uploaden, hebt u allereerst een FTP-programma nodig (bijvoorbeeld WS_FTP LE, gratis voor 'non-commercial home users'). Alle FTP-programma's vragen u vervolgens een aantal gegevens in te vullen om een verbinding met uw hostingpakket te kunnen maken. Noodzakelijk is vooral het veld 'host' - hier vult u ftp.uwdomeinnaam.nl in. Daarnaast moet u altijd uw gebruikersnaam en wachtwoord opgeven. Met deze gegevens kunt u een FTP-verbinding tot stand brengen. Let op: afhankelijk van de beveiligingsinstellingen van uw systeem kán het noodzakelijk zijn de 'passive mode' in uw FTP-programma uit te schakelen - raadpleeg hiervoor de help-file van uw FTP-programma. Overigens kunt u ook bestanden naar uw site uploaden via het control panel van uw hostingpakket op http://www.uwdomeinnaam.nl:2222.
{/slide}{slide=Hoe stel ik de e-mailaccount in op mijn PC?}
Alle hostingpakketten worden standaard opgeleverd met één catch-all mailbox. Deze is zo geconfigureerd dat alle post gericht aan uwdomeinnaam.nl in dezelfde mailbox terecht komt. Het maakt dus niet uit of er een mailtje gaat naar bijvoorbeeld Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
of naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
. Om de mail van de server op te kunnen halen moet er in het mailprogramma een (extra) account worden aangemaakt. Bij 'servers' vult u bij 'inkomende e-mail (POP3)' in: mail.uwdomeinnaam.nl. Bij 'uitgaande e-mail (SMTP)' vult u de servergegevens van uw inbelprovider in (doorgaans kunt u deze terugvinden in de documentatie die u hebt gekregen van uw inbelprovider, of op hun internetsite). Bij 'accountnaam' en 'wachtwoord' vult u uw inloggegevens in.
{/slide}{slide=Hoe kan ik extra mailboxen aanmaken, of andere instellingen beheren?}
Om allerlei instellingen van uw hostingpakket te beheren, gaat u naar het control panel van uw hostingpakket. U vindt dat op http://www.uwdomeinnaam.nl:2222 - waarbij u weer in moet loggen met uw gebruikersnaam en wachtwoord. In dit control panel kunt u nieuwe e-mailaccounts aanmaken, maar ook forwarders, subdomeinen, databases etc. Ook kunt u hier databases beheren m.b.v. PHPmyAdmin, is er een filemanager waarmee u bestanden kunt uploaden, en heeft u toegang tot statistieken van uw website. Tot slot biedt het 'E-mail Menu' ook een optie waarbij u de instellingen van de spamfilter kunt bijstellen. De mogelijkheden die u in het control panel hebt kunnen worden beperkt door welk hostingpakket u hebt: gebruikers met een professional pakket kunnen méér dan gebruikers met een basic pakket. Als u tegen ongewenste beperkingen aanloopt; kunt u uiteraard altijd contact met ons opnemen.
{/slide}{slide=Hoe kan ik gebruik maken van de Webmail-mogelijkheid?}
Webmail zorgt ervoor dat u overal ter wereld waar u de beschikking hebt over een computer met internetverbinding, uw e-mail kunt lezen. Uw webmail-account is altijd bereikbaar via onze site, maar u kunt ook rechtstreeks naar www.uwdomeinnaam.nl/webmail gaan. U dient uiteraard in te loggen met uw gebruikersnaam en wachtwoord.
{/slide}{slide=Waar vind ik de statistieken?}
De statistieken vindt u via het eerdergenoemde control panel van uw hostingpakket, op http://www.uwdomeinnaam.nl:2222.
{/slide}{slide=Wat gebeurt er als de dataverkeer-limiet bereikt is?}
De u toegewezen dataverkeerlimiet is ruimschoots voldoende voor 'normaal gebruik' (duizenden pageviews). Het percentage sites dat aan die limiet niet voldoende heeft, is érg klein. Problemen met de dataverkeerlimiet ontstaan doorgaans met name bij sites die grote bestanden ter download aanbieden, zoals MP3-muziekbestanden. Als uw site de dataverkeerlimiet van 1000 MB per maand bereikt heeft, gebeurt er in principe niets, uw site blijft gewoon bereikbaar. TofCo brengt u aan het eind van de maand echter een 'boete' van € 3,- per extra gigabyte verbruikt dataverkeer in rekening. Als uw site maand na maand teveel dataverkeer blijft gebruiken, kunt u overwegen om op voorhand extra dataverkeer 'in te kopen'. Dit kan dan voordeliger uitvallen.
{/slide}{slide=Hoe zit het met verlengen en/of opzeggen?}
Alle domeinregistratie- en webhostingdiensten hebben in principe een looptijd van een jaar, vanaf datum dat de domeinnaam werd geregistreerd of verhuisd. Na afloop van dit jaar worden die diensten automatisch met een nieuwe termijn van een jaar verlengd, en ontvangt u dus ook een nieuwe factuur. Als u de overeenkomst met TofCo op wil zeggen, dan dient u dat uiterlijk drie maanden voor het verstrijken van de jaarlijkse termijn te doen.
{/slide}{slide="Ik krijg een nieuwe factuur, maar ik gebruik mijn domein helemaal niet meer. Wat nu?"}
Zie ook de vorige vraag. Natuurlijk is het vervelend als u geen gebruik meer maakt van uw domeinnaam, en u ontvangt toch weer een factuur voor een volgende termijn. Echter, om de overeenkomst te beëindigen, dient u deze drie maanden voor het verstrijken van de jaarlijkse termijn (dat is op de dag dat de domeinnaam ooit werd geregistreerd/verhuisd) bij ons op te zeggen. Heeft u dat niet gedaan, dan loopt de overeenkomst automatisch nog een jaar verder. E.e.a. is vergelijkbaar met een abonnement op een krant: ook dat abonnement wordt jaarlijks verlengd, tot u het abonnement opzegt. Ook als u de krant niet leest...
{/slide}